وي افزود: با عملياتي شدن اين پروتکل، براي نخستين بار در تاريخ همکاري هاي حمل ونقل جاده اي ايران و دولت هاي خارجي، خطوط سواري کرايه پلاک عمومي اين دو کشور به قلمرو يکديگر تردد خواهند کرد که اين امر زمينه اشتغال ده ها نفر از اتباع دو کشور و نيز تردد سريع تجار ايران و افغاني به کشور مقابل را فراهم مي کند.
وي خاطرنشان کرد: از آنجايي که بندر چابهار و منطقه آزاد اقتصادي اين بندر به سرعت در حال رشد و توسعه است، بازرگانان ساکن استان هاي جنوبي، غرب و مرکزي افغانستان در آينده نزديک قادر خواهند بود با امکانات بهتر و سريع تر از طريق پايانه مرزي ميلک به بندر چابهار و بالعکس مسافرت کنند.
پروتکل اصلاحي مذکور در 4 آذر ماه 1386 بين دو کشور منعقد و متعاقب آن براي سپري شدن مراحل استصوابي، از سوي رئيس جمهوري اسلامي ايران براي بررسي نهايي تقديم مجلس شوراي اسلامي شد.
کريمي با اشاره به مراحل استصوابي پروتکل اصلاحي يادشده گفت: اين پروتکل به صورت لايحه تقديم مجلس شوراي اسلامي شد که متعاقب آن در کميسيون هاي امنيت ملي و سياست خارجي به عنوان کميسيون فرعي مطرح و مورد تأييد قرار گرفت و سپس در کميسيون عمران به عنوان کميسيون اصلي طرح و پس از استماع استدلال ها و دلايل توجيهي نماينده سازمان مورد پذيرش اعضاي کميسيون عمران قرار گرفت که در آينده نزديک براي اتخاذ تصميم در صحن علني مجلس قرار خواهد گرفت. /100
انتهای پیام/